نقد فیلم های سینمای ایران

نقد فیلم یکی از ما ۲ نفر:فیلم از آخر به اول می رسد یعنی از زمان حال به زمان گذشته می رود ولی این کار گژی برداری است.چون کارگردان های دیگه هم اینکار کار کردندبه طور مثال فرزاد موتمن در فیلم صداها فیلم را از آخر به اول شروع می کند و موفق می شود ولی تهمینه میلانی موفق نبوده شاید هم پیشرفتی در کارگردانی اش است.

سکانس اول فیلم وقتی که السا فیروز آذر دارد عکس می گیرد این سکانس به شدت مصنوعی است به خاطر اینکه السا فیروز آذر خیلی مصنوعی عکس می گیرد و تند تند عکس می گیرد.مخاطب به راحتی متوجه می شود که السا فیروز آذر اصلا عکس نمی گیرد. و مخاطب به راحتی متوجه می شود که این سکانس ضعیف است.بازی بهرام رادان متفاوت است و یک شخصیت جدیدی را بازی می کند در فیلم های قبلی اش به شدت ضعیف عمل کرده ولی در این فیلم کارگردان خیلی خوب توانسته بازی از بهرام رادان بگیرد.نمی شود گفت بازی بهرام رادان در یکی از ما ۲ نفر عالی است می شود گفت متوسط است.

در سکانسی که دانیال عبادی به اتاق السا فیروز آذر می رود و می گوید من را می شناسی.در این سکانس دانیال عبادی به شدت ضعیف عمل کرده دانیال در اولین تجربه بازیگری اش هم خیلی مصنوعی بازی کرد و تا الان هم فیلم هایی که بازی کرده به شدت مصنوعی بازی کرده ولی در فیلم یکی از ما ۲ نفر یک خورده طبیعی بازی کرده ولی طبیعی طبیعی نه یک خورده.

فیلم در مورد لج بازی های دو مهندس آرشتیک است که این فیلم کپی برار اصل آتش بس است و به این نتیجه می رسیم که تهمینه میلانی بعد از فیلم آتش بس هیچ پیشرفتی نکرده است و سوژه و داستان همان سوژه و داستان های قدیمی است.پیام صالحی که دوست بهرام رادان است و طرفدار اوست عین همین شخصیت در آتش بس وجود دارد که دوست محمد رضا گلزار است و با زن گلزار یعنی مهناز افشار مخالف است یا دوست مهناز افشار که از گلزار بدش میاد عین همین شخصیت آنا نعمتی در یکی از ما دو نفر بازی می کند.اشکال دیگر این فیلم این است که لوکشین های فیلم خیلی محدود است.

از اول فیلم خسته کننده است و تا اینکه وقتی آن پارچه ها آتش می گیرد و السا فیروز آذر ناراحت می شود ریتم فیلم تند می شود یکی از دلایلی که ریتم فیلم کند بود به خاطر این بود که فیلم زیاد طنز نیست چون در آتش بس طنزی وجود دارد خسته کننده نیست.در این جور فیلم ها که لج ولجبازی وجود دارد باید حداقل طنزی هم وجود داشته باشد.اسم فیلم هم خیلی کلیشه ایی است به نظرم این اسم برای فیلم مناسب نیست به نظرم اسم قبلی فیلم یعنی پرنسیب اسم خاص و زیباتری است.السا فیروز آذر بازی اش خیلی ضعیف است و معلوم است بازی اش اصلا کنترل نشده است به نظر من اگر این نقش را آنا نعمتی به جای فیروز آذر بازی می کرد بهتر بود در سکانسی که السا فیروز آذر خودش را از آن ساختمان می اندازد پایین.اون سکانس هنگام افتادن و بدلکاری اش به شدت مصنوعی است.سمانه پاکدل بازیگر جوانی است که در این فیم نقش متفاوتی دارد نقش کوتاهی دارد و اصلا تاثیر گذار نیست نمی دانم چرا تهمینه میلانی در این فیلم و تسویه حساب نقش هایی به بعضی از بازیگران معروف می دهد که خیلی کوتاه است

تهمینه میلانی می توانست نقش سمانه پاکدل را به یک نابازیگر می داد.فیلم درباره زنان است بیشتر فیلم های تهمینه میلانی هم درباره زنان است.فیلم یک فلش بک طولانی است که مخاطب از اولین سکانسی که فیلم را می بیند متوجه نمی شود بیشتر فیلم فلش بک است ولی وقتی به سکانس آخر می رسیم مخاطب می فهمد که بیشتر فیلم فلش بک است

بهترین سکانس فیلم:سکاسنی که السا فیروز آذر به اتاق (دفتر کار بهرام رادان ) می رود  و طرح هایش را به بهرام رادان نشان می دهد

نوشته شده در یکشنبه بیست و نهم اسفند 1389ساعت 23:44 توسط پرهام موسوی|


آخرين مطالب
» نگاهی به فیلم " زندگی مشترک آقای محمودی و بانو " به قلم پرهام موسوی
» نگاهی به فصل سوم قلب یخی / سریالی که خوب شروع شد ولی بد تمام شد
» نگاهی به تئاتر بادی که تو را خشک کرد مرا برد با بازی پژمان جمشیدی
» نگاهی به فیلم بشارت به یک شهروند هزاره سوم به قلم پرهام موسوی
» نگاهی کوتاه به جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان به قلم پرهام موسوی
» نگاهی به فیلم دهلیز به قلم پرهام موسوی / فیلمی که می توانست بهتر باشد
» نگاه منفی به فیلم فرزند چهارم به قلم پرهام موسوی
» من و حامد بهداد عزیز در مراسم رونمایی از آلبوم لـــیوا کاری از دارکوب
» نگاهی به فیلم پل چوبی به قلم پرهام موسوی
» من و احسان عزیز به روایت کافه سینما

 Design By : Pichak